Lajkoniki w Lanckoronie - mieście aniołów

Aktualności 2019-06-08; Autor: Elżbieta Bielak

Prawdą jest, że nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Pogoda pokrzyżowała plany Lajkoników i nie udało nam się wyjechać na wycieczkę do Wygiełzłowa. Jednak w zamian w miniony czwartek pojechaliśmy do Lanckorony. I bardzo dobrze! Już od rana powitało nas piękne słońce, które towarzyszyło nam cały dzień. Najpierw udaliśmy się do Gminnego Ośrodka Kultury, gdzie Pani Przewodnik opowiedziała nam historię Lanckorony oraz jej związku z aniołami - bo Lanckorona to miasto aniołów! Po warsztatach plastycznych, na których samodzielnie projektowaliśmy i wykonywaliśmy drewniane aniołki, zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie w fotobudce - 100% angel! Potem z wielką uwagą pod opieką przewodnika zwiedziliśmy Muzeum Regionalne, gdzie mogliśmy zobaczyć jak dawniej żyli mieszkańcy. Zanim udaliśmy się na ruiny zamku na rynku zrobiliśmy wielki piknik. Wspinając się pod górę i oganiając od chmar wygłodniałych komarów, dotarliśmy do zamku. Ruiny również okazały się skarbnicą wiedzy i ciekawostek. Siedząc na dziedzińcu, uruchomiliśmy pokłady wyobraźni i odtworzyliśmy życie zamkowe z czasów jego świetności. W nagrodę za wspaniałą postawę i trud zdobycia wzgórza zamkowego poszliśmy na pyszne lody w scenerii starego zabytkowego miasteczka. Miasteczka aniołów...